Friday 6 January 2012

AZAM 2012



Tahun 2012
Baru sahaja datang
Belum lagi masuk seminggu.

Dan Kita masih lagi boleh membuat suatu azam yang baru..
Maka banyaklah di antara kita yang memasang azam
yang lebih kurang camni.

Masuk Tahun Barunie..
Saya nak belajar bersungguh-sungguh untuk jadi pelajar Cemerlang..
Bagus satu azam yang baik kerana ingin menjadi Cemerlang..

Saya Nak Ubah Perangai Saya dari Jahat ke Baik..
Alhamdulillah...ada kesedaran untuk mengubah Sikap..

Azam Seorang Peniaga...
(Saya nak melebarkan lagi empayar perniagaan saya)
Wow...Hebat...Sangat Hebat...kerana ada cita-cita untuk memperbanyakkan Sumber Pendapatan..

........................................................................................................

Tapi

.........................................................................................................
Berapa ramai di antara kita yang memasang azam..
Untuk 
Mendekatkan diri kita kepada Allah SWT
Berazam
Untuk Menghafal Nama-nama Allah
Berazam
Untuk Menghafaz Al-Quran
Berazam
Untuk Melipat-gandakan Ibadah kita kepada Allah SWT
Berazam
Untuk Mengejar Redha Allah SWT
Berazam
Mengejar Syahid Allah

Wuallahuallam...

Setiap Perbuatan yang kita lakukan
Bermula Dengan Niat...

"...Barang siapa yang berniat untuk berhijrah Semata-mata kerana Allah dan Rasulnya..maka ia akan dapat Allah dan Rasulnya..Namun, Jika ia berniat untuk berhijrah semata-mata kerana dunia..maka dia akan dapat apa yang dia inginkan..."

Hadis Riwayat Bukhari

Sekadar Renungan Bersama..

No comments: