Sunday 5 February 2012

~SANTAI SEKEJAP "LAKSA PINENG" SEDAP~

SEDAP...SEDAP..SEDAP..Alhamdulillah...
Nie nak cita santai-santai ja wa
Malam Semalam Roommate ku yang tersayang 
Baru balik dari KL setelah settle urusannya untuk mengahwinkan Ibunya(TOK KADI)
Hahaha, Subahan Allah..Hebatkan Roommate aku
Aku pun tak mampu nak jadi Tok Kadi
Karang aku pula yang kena si Kahwin

..(^_^)..

Baiklah kembali balik sal cerita saya tadi
Jadi, adalah seorang Seniornie pinjam kereta 
Tuk pergi ambil Roommate aku
Tapi punya lah main lama tunggu Kereta Sampai

Bayangkan..
Minta Kereta dari Jam 6.30pm 
Tapi
Sampai jam 10pm...
Perggghhhh....
Terbaik!!!!..

Akhirnya,
Kami Selamat juga 
Pergi ke Lapangan Terbang Sultan Mizan
Untuk mengambil Roommate aku
Walaupun mula-mulanya..
Muka dia masam ja
Sebab kereta lambat sampai..

Tapi,

Dengan berkat usaha dan Kelawakkan Semula Jadi
Seorang Sahabat dari Kedah
Telah berjaya menukar
Reaksi Muka Roommate ku yang muram kepada
<HAPPY>

Hahaha
Memang dia lawak semula jadi
Lau Masuk MAHARAJA LAWAK MEGA
Menang tue...

Y(^o^)Y

Maaflah..
Tadi Baru Muqaddimah
Skang baru masuk sal Main Point dia..
Hahaha..
Asif.asif..asif...

Ok Sewaktu Kami Singgah
Di Kedai Buah Pior
Aku try order Laksa Pineng..

Betul tau Salah

Nie Laksa Pineng..Memang Sedap..Seriously...(^_^)


Sebutan dia aku minta maaf
Aku tau makan dan sebut ja..
Tapi,
Terus Terang Memang Sedap
Walaupun Pedas sehingga menyebabkan
Aku Umpama Berlari 1000 meter

Jadi saya cadangkan
Kepada yang berminat bolehlah pergi disana
Bersama Kawan-kawan
Family..
Husband and Wife
Dan 
Lau Couple-couple tue
Endah payahlah...

(@_@)

Tapi, dimana saya leh dapat Laksa Pineng yang lagi sedap ahh??
Kat Pulau Pinang banyakah Laksa...??
Lau Camtu bagus aku pi Lamar Muslimah-muslimah
Di Sana jalah..Yang penting baik akhlaknya,
dan Melatakkan Ad-Din di hadapan
Dalam Kehidupannya
Insya Allah..

Andai ada jodohlah..
Lau Allah SWT kata jodoh saya kat Sabah
Mungkin Mana Bisa saya tolak..
Lau saya kahwin orang Jepun(Ehem..ehem..)
Jauh pulak tersasar...Tau Indiakah..Tak Kisah 
Kerana Allah SWT adalah Perancang yang terbaik untuk Diri Ini..
Alhamdulillah..

(*_^)

Apa-apa pun saya harap..
Umi dan Abah 
Saya 
Restulah saya walau siapa pun yang jadi
Menantu mereka..
Walaupun Jauh-jauh..
Berlainan Bangsa...(lau Agama tak bleh)

Bahaya..

(^_^)
Baiklah,,
Apapun..
Sedap makan Laksa pineng..
!!!!TERBAIK!!!!

Syukur...Alhamdulillah..
Kerana Allah SWT telah mencipta 
Makanan yang sedap sebegini

No comments: