Wednesday 25 April 2012

~PUISI CINTA 2~


~ERTI CINTA~

Cinta....Suatu kalam yang indah bersulamkan seribu makna
Namun, Sayang sekali...Berapa ramai orang yang mengerti
Apakah erti Cinta sebenarnya....
Masa ini, ramai..muda mudi telah dihanyutkan olehnya
Mereka tidak dapat mengerti apakah itu Cinta..

Aku mencintai dirimu...itulah yang sering mereka katakan
Antara satu sama lain....sayang sekali, Cinta telah disalah erti
Cinta telah digunakan dengan cara yang salah...
Sehingga...Ramai menjadi korban cinta..

Mengapa tidak....mereka cuba mengenal
Erti Cinta sebenar......
Cuba untuk mengenal Cinta yang Esa..
Cinta yang Agung...Cinta yang Satu...
Cinta yang akan memberikan mereka jalan kebahagiaan..

Cintaku...hanya untuk-Mu ya Allah...
Ku berdoa...agar diberikan..
Cinta yang akan membimbing ku..
Untuk...memperkuatkan Cinta ku pada-Mu

Aku Perlukan Cinta....Aku ingin Cinta...
Tapi, aku tidak ingin mencari Cinta yang haram bagiku..
Aku ingin Cinta yang Halal...
Cinta yang penuh dengan kasih-sayang..
Cinta yang akan memberikan ku..
Barakah dalam hidup
Sehingga ku bertemu dengan-Mu
Bersama Cinta ku ini.....



No comments: